Regulamin sklepu

Treść poniższego regulaminu sklepu internetowego www.e-materials.pl jest udostępniona tutaj w formacie PDF. Program do otwierania plików PDF jest dostępny bezpłatnie na stronie producenta.

Regulamin sklepu internetowego www.e-materials.pl


§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep www.e-materials.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu www.e-materials.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.e-materials.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

§ 2
DEFINICJE OKREŚLEŃ ZAWARTYCH W REGULAMINIE

1. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
2. SKLEP / SKLEP INTERNETOWY - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.e-materials.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.e-materials.pl umożliwiający utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.e-materials.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
7. SYSTEM OPINII - Usługa Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących Produktów.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – THYSSENKRUPP MATERIALS POLAND SPÓŁKA AKCYJNA, , wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W TORUNIU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000020529, kapitał zakładowy: 15 000 000 zł opłacony w całości, adres siedziby : ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, NIP: 9561627586, REGON: 870422397, nr BDO 20354, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z 08.03.2013 roku o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2023 roku, poz. 1790, tekst jednolity z późn. zm.), adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@e-materials.pl, numer telefonu: +48 600039751.
9. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
10. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
11. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W zakresie wynikającym obowiązujących przepisów prawa, w tym art. 7aa ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 roku, odpowiednie postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
12. OWS SPRZEDAWCY - Ogólne warunki umów sprzedaży/dostawy/świadczenia usług zawieranych przez thyssenkrupp Materials Poland S.A z/s w Toruniu, zamieszczone na stronie internetowej
https://www.thyssenkrupp-materials.pl/pl/hurtownia-stali/ogolne-warunki-sprzedazy/pl
13. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
14. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
15. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
17. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1. Sklep www.e-materials.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w Sklepie Internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Usługobiorcy wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Produktów. W szczególności wygląd Produktu na zdjęciach prezentowanych w Sklepie Internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Produktu wydawanego Kupującemu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Usługobiorcy, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, tylko zaproszenie do jej złożenia. Klient, składając Zamówienie składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie i na zasadach wynikających z Regulaminu.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta w odniesieniu do Produktów objętych potwierdzeniem, o którym mowa w § 4 ust. 4, nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Zamówienia można składać:
6.1. poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.e-materials.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
6.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-materials.pl
6.3. telefonicznie pod numerem: +48 600 039 751.
7. W celu złożenia Zamówienia Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień, a w przypadku Przedsiębiorców również zapoznanie się z OWS Sprzedawcy i akceptacja ich postanowień, w czasie składania Zamówienia.
9. Sklep rozpatruje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 08:00 do 16:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16:00, w soboty, niedziele oraz święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
10. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk/ilość i Zamówienia na te Produkty będą rozpatrywane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu w promocji (wyprzedaży).

§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami zgodnie z § 4 pkt 6 oraz 8 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Brak potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji strony Sprzedawcy oznacza, że Umowa Sprzedaży nie została zawarta. Wszelkie przewidziane prawem możliwości milczącego (dorozumianego) zawarcia Umowy Sprzedaży, w szczególności art. 682 k.c. oraz 69 k.c., zostają wyłączone.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (Faktura VAT), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia lub z którego wysłano Zamówienie złożone poczta elektroniczną lub podany w momencie składania Zamówienia telefonicznie.
7. Integralną częścią każdej Umowy Sprzedaży z Przedsiębiorcą są OWS Sprzedawcy, przy czym w razie rozbieżności postanowień odnoszących się do Przedsiębiorcy, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.

§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI, PRAWO SPRZEDAWCY DO OSTĄPIENIA W RAZIE BRAKU ZAPŁATY

1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (np. Przelewy24.pl),
1.2. płatność przy odbiorze przesyłki za tzw. pobraniem u kuriera lub listonosza.
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Umowy Sprzedaży. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków.
3. W przypadku płatności przy odbiorze za pobraniem przesyłka z Produktami objętymi Umową Sprzedaży wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Produkty objęte Umową Sprzedaży przy odbiorze przesyłki i odebrania przesyłki z tymi Produktami od kuriera lub listonosza.
4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży i kosztów dostawy, a także ewentualnych innych kosztów podanych przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy Sprzedaży, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
5. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po opłaceniu przez Klienta wszystkich należności, o których mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu.

§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. czas kompletowania Produktów wynosi 2 dni robocze od momentu:
a) zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy
b) albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności
c) lub przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem,
2.2. dostawa Produktów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. na obszarze Polski z reguły 1 dzień roboczy od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w Dni robocze).
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
4. Zakupione w Sklepie Produkty Klient może odebrać również osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym lub telefonicznym ze Sprzedawcą.
5. Darmowa dostawa Produktów
5.1. Darmowa dostawa Produktów zakupionych w Sklepie jest możliwa w przypadku Umów Sprzedaży, przy których wartość zakupionych Produktów wynosi co najmniej 500 złotych,
5.2. Klient, niezależnie od opcji darmowej dostawy, ma możliwość skorzystania z płatnych form dostawy dostępnych w Sklepie,
5.3. uprawnienie do skorzystania z darmowej dostawy wygasa w wypadku częściowego odstąpienia Klienta od zawartej na odległość Umowy Sprzedaży w ustawowym terminie 14 dni, na skutek którego to wartość Produktów będących przedmiotem nadal trwającej Umowy Sprzedaży spadnie poniżej kwoty 500 złotych,
5.4. w przypadku, o którym mowa w pkt 5.3 niniejszego paragrafu, Klient zostanie obciążony zwykłymi kosztami dostawy Produktów, które zostaną potrącone z kwoty zwracanej Klientowi z tytułu częściowego odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
5.5. koszty dostawy, o których mowa w pkt 5.4 niniejszego paragrafu, zostaną wskazane w Formularzu Zamówienia oraz potwierdzeniu Zamówienia przesłanym Klientowi po zawarciu Umowy Sprzedaży.


§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU

1. Klient ma prawo złożyć reklamację z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
3. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu rękojmi jest określony w OWS Sprzedawcy, a w zakresie tam nieuregulowanym określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
4. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
5. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem formularza na stronie internetowej sklepu, poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-materials.pl lub pisemnie na adres: thyssenkrupp Materials Poland S.A ul. Kolejowa 44, 05-870 Błonie.
6. W powyższej wiadomości w formie elektronicznej, pisemnej lub przesłanej za pomocą poczty elektronicznej należy podać nr zamówienia oraz jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
7. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
8. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację Klienta będącego Konsumentem niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
9. Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy Klient może złożyć wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca odpowiednio:
a) pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
b) obniża cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10,
c) w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 30 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone: za pośrednictwem formularza na stronie internetowej sklepu, pisemnie na adres: thyssenkrupp Materials Poland S.A., ul. Kolejowa 44, 05-870 Błonie, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-materials.pl.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu w stanie dostawy na adres: thyssenkrupp Materials Poland S.A ul. Kolejowa 44, 05-870 Błonie.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu zapłaconej przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu Ceny Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin trzydziestodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
9.4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu między innymi w wypadku umowy:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4 o świadczenie usług, za które Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.

§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW , DO KTÓRYCH NIE SĄ STOSOWANE PRZEPISY DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW

1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu w terminie 30 dni roboczych od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny i nie rodzi to po stronie Klienta niebędącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
2. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub podmiotami, o których mowa w § 10 Regulaminu udostępnione przez niego sposoby płatności w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostaje ograniczona w ten sposób, że Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi wyłącznie w zakresie i na zasadach określonych w OWS Sprzedawcy.
4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu oświadczenia o wypowiedzeniu.

§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW , DO KTÓRYCH STOSOWANE SĄ PRZEPISY DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, który zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym przez przepisy prawa, w tym art. 7aa ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 roku, objęty jest stosowaniem przepisów prawa dotyczących Konsumentów. Postanowienia niniejszego Regulaminu, uwzględniają uprawnienia przysługujące w/w Przedsiębiorcom, jeżeli jednak którekolwiek postanowienie Regulaminu okazałoby się w całości lub częściowo niezgodne z przepisami prawa dotyczącymi Konsumentów mającymi zastosowanie do w/w Przedsiębiorców, wówczas zastosowanie będzie mieć w odpowiednim zakresie stosowny przepis prawa.


§ 11
DOSTARCZENIE PRODUKTU PRZEZ PRZEWOŹNIKA

1. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki. Powyższe postanowienia nie dotyczą
Konsumentów, za wyjątkiem sytuacji gdy Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika
przez Konsumenta.
2. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.


§ 12
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. System Opinii.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych.


§ 13
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 12 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 14
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-materials.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 15
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@e-materials.pl lub poprzez usunięcie Konta,
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§ 16
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1.Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.e-materials.pl korzystają z ochrony prawno autorskiej i (z zastrzeżeniem § 16 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością THYSSENKRUPP MATERIALS POLAND SPÓŁKA AKCYJNA wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W TORUNIU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000020529, adres siedziby: ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, NIP: 9561627586, REGON: 870422397. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.thyssenkrupp-materials.pl bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej dla swej ważności zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.e-materials.pl może stanowić naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkować odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy podmiotów i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.e-materials.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.e-materials.pl użyte są w celach informacyjnych.

§ 17
WYZNACZENIE PUNKÓTW KONTAKTOWYCH I PROCEDURY ZWIĄZANE Z UMIESZCZANIEM TREŚCI PRZEZ USŁUGOBIORCÓW

1. Usługodawca wyznacza następujące pojedyncze punkty kontaktowe wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), które umożliwiają bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną z Usługodawcą na potrzeby stosowania w/w rozporządzenia:
a) Punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych: kontakt@e-materials.pl
b) Punkt kontaktowy dla Usługobiorców: kontakt@e-materials.pl
Usługodawca informuje, że do celów komunikacji z punktami kontaktowymi można wykorzystywać język polski oraz język angielski.
2. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści bezprawnych za pośrednictwem Sklepu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:
a. niezwiązane z tematyką Sklepu,
b. bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,
c. zawierające słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,
d. promujące działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.
3. W przypadku publikowania treści, o których mowa w pkt 2, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści, usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zamknięcie konta Usługobiorcy, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi na rzecz Usługobiorcy).
4. Usługobiorca publikujący treści, w związku z którymi Usługodawca podjął działania wskazane w pkt 3, ma prawo do wniesienia odwołania do Usługodawcy. W przypadku automatycznego moderowania publikowanych przez Usługobiorców treści za pośrednictwem algorytmu, Usługobiorcy nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy. Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@e-materials.pl. Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.
5. Usługobiorca lub każdy inny podmiot, który stwierdzi obecność na stronie internetowej Sklepu informacji, które uważa za treści nielegalne lub naruszenie zasad opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia tego Usługodawcy za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@e-materials.pl.
6. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 5, musi zawierać następujące elementy:
a. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Usługobiorca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
b. jasne wskazanie przez Usługobiorcę dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
c. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
d. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
7. Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.
8. W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 za zasadne, Usługobiorca w miarę możliwości poinformuje Usługobiorcę odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.
9. Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Sklepie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Sklepu lub z naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych.

§ 18
ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej:
a) za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Sklepu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
b) w związku z niewłaściwym korzystaniem ze Sklepu przez Usługobiorcę oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Sklepu,
c) za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Sklepu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
d) za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu, a także utratę danych Usługobiorców powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
e) za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Sklepie,
f) za niemożność zalogowania się w systemie Sklepu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców,
g) za skutki związane z utratą hasła.
2. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.

§ 19
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiegokolwiek postanowienia Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce niezgodnego z prawem postanowienia Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży zawartych za pośrednictwem Sklepu między Sprzedawcą a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
4.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej https://uokik.gov.pl/downloadId/304). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
6. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie lub OWS Sprzedawcy, mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.): ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.